Advies marketingcommunicatiebureau Morrow
Het onderzoeksbureau Morrow heeft een advies opgeleverd voor de marketing en communicatie rondom de belevingsgebieden. We zijn blij met de meedenkkracht en kritische blik van Morrow in de positionering van de belevingsgebieden onder de paraplu van het merk Veluwe. En kijken ernaar uit om met het advies uit het rapport aan de slag te gaan in de gezamenlijke, verdere ontwikkeling van de belevingsgebieden!
De aanbevelingen van Morrow geven energie en concrete handvatten om aan de slag te gaan. Ze zijn ook omvangrijk en vragen tijd en geld om goed uit te denken, uit te werken en te adopteren in de strategie van de lokale marketingorganisaties, gastheerschappen en andere stakeholders. Hierover gaan we met bovengenoemde partijen in gesprek en ondertussen gaan we aan de slag met de snelle treffers!
Lees hier de belangrijkste resultaten uit het onderzoek van Morrow.
Snelle treffers
Enkele aanbevelingen zijn wat meer laagdrempelig op te pakken. Zo adopteert VisitVeluwe graag het advies de veelzijdigheid van de Veluwe goed te benadrukken en stemt haar contentstrategie (op website, social en in drukwerk en campagnes) hier op af. Zij zijn ook bezig met de opzet van online landingspagina’s op visitveluwe.nl, passend bij de thematiek van de belevingsgebieden, gericht op een divers publiek, die tevens de veelzijdigheid van de Veluwe benadrukken. Waar mogelijk zetten zij zoals aanbevolen videocontent in.
Hersenkrakers
Meer uitwerking vraagt het advies rondom een nieuwe positionering en stijl van het Veluwemerk, dat door ons allen gedragen en gebruikt kan worden. Het gaat hierin niet alleen om de uitwerking en positionering van een nieuw Veluwemerk, maar ook om de praktische implementatie ervan op onder andere websites, in drukwerk, maar ook op bebording. Hierover gaan we verder in gesprek met betrokken partijen: de gastheerschappen, de lokale marketingorganisaties, het Routebureau Veluwe en andere relevante stakeholders.
Dit geldt ook voor een geheel nieuwe opzet en online positionering van het Veluwebrede platform visitveluwe.nl. Een meer datagedreven platform, met mogelijkheden content te personaliseren passend bij een vernieuwde positionering, vraagt om een geheel nieuwe technische structuur. Naar de tekentafel dus.
Ook gaan VisitVeluwe en de gastheerschappen in gesprek, om te kijken hoe zij het advies van Morrow kunnen implementeren en verdieping op kunnen zoeken.