Campagne: Inspiratie in de regio
Voor de ‘Campagne inspiratie in de regio’ richten we ons op bezoekers van buiten de regio’s die op de Veluwe zijn of verblijven en inwoners die op de Veluwe wonen. Zij vormen immers circa 70% (Bron: CVTO 2018 en R&T 2018) van het totale binnenlandse recreatieverkeer op de Veluwe. Dit zijn bezoekers in de breedte van de Leefstijlvinder model, met uiteenlopende behoeften en voorkeuren.
De campagne is jaarrond zichtbaar maar ieder seizoen heeft z’n eigen thematiek. Dan zetten we het thema centraal op onze website, in artikelen, social media, (online) advertising en pr-activiteiten. Daar profiteert de partner mooi van mee. Regionaal zoeken we de aandacht op en inspireren en informeren we bezoekers en inwoner over de regio.
Thematiek
Eropuit met de kids, fietsen en wandelen (routes), kastelen, dagattracties, natuur- en recreatiegebieden, streekproducten, wild spotten, Hanzesteden, musea, shoppen, ontspannen, evenementen, eten & drinken, etc.
Mogelijkheden
We bieden drie verschillende pakketten: Medium, Large en Extra Large. Wil de partner nog meer? Dan maken we een voorstel op maat, maar hiervoor willen we wel weten wat de wensen en behoeften zijn.
Begin 2023 maken we een jaarplan met meer bereikcijfers en KPI’s. Voor 1 januari willen we dus graag weten welke partners instappen!
Medium
- Vermelding op de speciale themapagina voor de doelgroep
- Opname in 1 artikel gepubliceerd op visitveluwe.nl en via social media
- Vermelding (incl. locatietag) in minimaal 3 social media posts per jaar
Large
- Vermelding op de speciale themapagina voor de doelgroep
- Opname 3 artikelen gepubliceerd op visitveluwe.nl en via social media
- Vermelding (incl. locatietag) in minimaal 3 social media posts per jaar
- Opname in minimaal 1 influencertrip of blog
- Opname in extern ingekochte media
Extra Large
- Vermelding op de speciale themapagina voor de doelgroep
- Opname 3 artikelen gepubliceerd op visitveluwe.nl en via social media
- Vermelding (incl. locatietag) in minimaal 5 social media posts per jaar
- Opname in minimaal 1 influencertrip of blog
- Opname in extern ingekochte media
- Gesponsorde social media post exclusief voor jouw bedrijf (binnen de gekozen doelgroep)
- Recreatiekrant?
Maatwerk
Aanvullend op het extra large maken we een voorstel op maat. De invulling is afhankelijk van het budget en de wensen/behoeften van de partner.
Concept
Nav de nieuwe Veluwe merkenstrategie gaan we, ook in de campagnes, meer inzetten op het tonen van de diversiteit van de Veluwe. Het veelzijdige aanbod op de Veluwe is dé reason to travel!
In de campagne activeren we de potentiële bezoeker om de Veluwe de ontdekken en vorm te geven aan jouw eigen avontuur. Uiteraard passend bij de doelgroep van de campagne. Denk aan ‘Ontdek jouw Veluwe’, ‘Fiets door jouw Veluwe’, Relax op jouw Veluwe’, het gebruik van #JouwVeluwe als hashtag, etc.
Om hier extra lading aan te geven maken we steeds meer gebruik van user generated content. Dit draagt bij aan de authenticiteit van de boodschap. Een ambassadeur krijgt ruimte om te vertellen over zijn/haar Veluwe in de verschillende uitingen zoals de landingspagina, artikelen, op social media en in de advertorials die we plaatsen in externe media.
Samenwerking is essentieel
De kracht van herhaling en samenwerking is essentieel om de benodigde contactmomenten op te bouwen en de marketingfunnel in te vullen. Samen zorgen we voor een kwalitatief goede en effectieve inzet van de marketinginvestering.
Met de awareness campagne ‘Gelderse streken’ werken we aan de bekendheid van de verschillende regio’s in Gelderland. Onze regionale thematische campagnes sluiten hierop aan qua doelgroep en inhoud. Hierin wekken we interesse op voor het regionale aanbod. Dit biedt de partner kansen, want de uiteindelijke conversie vindt daar plaats. Een juiste aansluiting op de eerdere fases in de klantreis is essentieel voor het realiseren van de optimale en kwalitatieve regiobeleving. Adviseer daarom om ook hun campagne af te stemmen, dan is de klantreis voltooid en daar profiteert de partner dus van!