Doelgroep: Werving
Bij werving richten wij ons op op het aantrekken van nieuwe bezoekers. Hierbij richten wij ons geografisch op bezoekers uit Noord- en Zuid-Holland, Utrecht, Overijssel en Noord-Brabant. Maar dat zegt nog weinig over wie die bezoeker nou precies is. Daarom maken wij gebruik van de Leefstijlvinder™. In 2018 hebben acht provincies samen met marktonderzoeksbureau SAMR de Leefstijlvinder gelanceerd. Dit is een doelgroepsegmentatie op basis van het BSR™-model. BSR staat voor Brand Strategy Research en ontrafelt de drijfveren van mensen. Wil je meer weten over de achtergronden van dat model? Lees dan hier verder.
Vanuit het Continu Vakantie Onderzoek weten we dat Harmoniezoekers en Verbindingszoekers de Veluwe al goed weten te vinden. Om de Veluwe te ontwikkelen naar een bestemming die jaarrond aantrekkelijk is leggen we een focus op leefstijlen waar groei mogelijk is. De Stijlzoekers passen hier goed bij.
In 2023 gaan we voor de werving van nieuwe bezoek naar de regio jaarrond inzetten op deze drie doelgroepen. De specifieke informatie over de campagnes is te vinden op pagina 5 onder het kopje ‘Regio promotie’.