GOOGLE RAPPORT PALEIS HET LOO

BIG SEARCH DATA

BIG SEARCH DATA

Waarnaar zoeken jouw (potentiële) gasten? Om daar een antwoord op te kunnen geven hebben we 4 jaar aan data over zoekgedrag in Google geanalyseerd. Alle zoekvolumes op relevante zoektermen voor toerisme en recreatie zijn beschikbaar gemaakt. Dat is 4 jaar aan daadwerkelijk klantgedrag en -behoefte van Nederlanders (voor ondernemers die ook naar het buitenland kijken zijn Vlaanderen en Duitsland, als belangrijkste herkomstlanden, in ons buitenlandpakket beschikbaar). Dat betekent een onderzoekspanel van 17 miljoen inwoners (of 6,5 miljoen of 83 miljoen in Vlaanderen en Duitsland).

Welke exacte zoekwoorden worden ingetoetst? Wat zijn interessante combinaties? Welke trends zien we in het gebruik van Google? Naar welke websites verwijst google door?Allemaal vragen die in dit rapport worden beantwoord. Daarmee kun je vervolgens je website optimaliseren, interessante advertentiemogelijkheden vinden of je product/dienst erop aanpassen.

ZOEKWOORDEN ALGEMEEN

Zoekopdrachten zijn vaak een categorie (bijv hotel, zwemmen of museum) in combinatie met een plaats. Er wordt maandelijks 589.243 keer gezocht op toeristisch-recreatieve zoektermen gerelateerd aan Apeldoorn. De drie meest gezochte termen zijn ‘Van der Valk Apeldoorn’, ‘Restaurant Apeldoorn’ en ‘Bioscoop Apeldoorn’.

Een ander geografische aanduiding die interessant kan zijn, is de Veluwe. Op zoektermen binnen de toeristisch-recreatieve sector in combinatie met de Veluwe wordt 191.964 keer per maand gezocht.

Nog 1 stap verder hebben we specifiek naar zoekopdrachten met ‘museum’ in combinatie met  ‘Apeldoorn’ en ‘Veluwe’ gekeken. Dat zijn zoekopdrachten zoals ‘museum in apeldoorn’, ‘musea apeldoorn’ of ‘museum op de Veluwe’. Dat is in de afgelopen 4 jaar gemiddeld 52.312 x gezocht per maand.

MEEST GEZOCHT ICM APELDOORN

MEEST GEZOCHT ICM VELUWE

BENCHMARK

TREND APELDOORN

ZOEKWOORDEN SPECIFIEK

De algemene zoekopdrachten die in het vorige hoofdstuk stonden zijn leuk om te weten, maar als je gericht aan de slag wilt met SEO dan zijn specifiekere zoektermen nodig. Hier vind je de 2 belangrijkste zoekcombinaties voor jouw bedrijf: ‘museum arnhem’ en ‘museum veluwe’.

WAT KUN JE HIERMEE?
Als je weet op welke zoektermen (het meest) gezocht wordt, kun je hier je website voor optimaliseren. Een aantal termen zal voor de hand liggen, maar een aantal zullen ook verrassen. Een andere mogelijkheid is productontwikkeling.

MUSEUM ICM APELDOORN

MUSEUM ICM VELUWE

TRENDS

BENCHMARK

KANAALANALYSE

In voorgaande hoofdstukken zijn de zoekvolumes van diverse interessante zoektermen in Google binnen recreatie en toerisme te zien. Minstens zo interessant is om te weten naar welke websites Google vervolgens verwijst. Het algoritme zorgt er tegenwoordig voor dat er gespecificeerde resultaten getoond worden. Persoon A ziet bij dezelfde zoekopdracht niet per definitie hetzelfde als persoon B.

We weten echter wel gemiddeld welke websites de afgelopen periode op de eerste 3 pagina’s getoond zijn per zoekopdracht. We weten ook hoeveel personen gemiddeld op zoekresultaat 1 klikken, hoeveel op zoekresultaat 2, etc. Vanuit daar kunnen we redelijk goed inschatten hoeveel verkeer er naar welke website is doorgestuurd. Hiernaast is van de belangrijkste termen voor jouw bedrijf een overzicht weergegeven.

WAT KUN JE HIERMEE?
Bekijk hoe goed jouw website scoort, maar nog interessanter is om te zien welke websites goed scoren waar je een samenwerking mee aan kan gaan of waar je kunt adverteren. Nu je weet waar je leads terecht komen, kun je zorgen dat je daar ook te vinden bent. Loop het lijstje langs en bekijk de websites. Sta je erop? Hoe sta je erop? Kan daar nog iets in verbeterd worden? Zijn er samenwerkings- of advertentiemogelijkheden?

MUSEUM APELDOORN

MUSEUM VELUWE

VRAGEN?

Heb je vragen over dit rapport? Neem dan contact op via het partnerportaal! 

Rémon Ridder
Accountmanager
r.ridder@visitveluwe.nl

GOOGLE RAPPORT PALEIS HET LOO
INHOUDSOPGAVE
BIG SEARCH DATA
ZOEKWOORDEN ALGEMEEN
ZOEKWOORDEN SPECIFIEK
KANAALANALYSE
VRAGEN?